robyinnieuwzeeland.reismee.nl

Eerste paar dagen in Wellington

Hi allemaal!

Inmiddels is het bij mij half negen op maandagavond. Ik ben al bijna een week weg uit Nederland. Ik ben donderdag ochtend aangekomen hier in Wellington. Ik werd opgehaald door de vader van het gezin met de kinderen. Hij nam meteen een extra lange route om alles te laten zien. Het is zo'n groot verschil met Nederland, echt niet normaal. Iedereen hier weet ook dat Nederland heel plat is. Nadat ik 's ochtends aankwam heb ik even gerelaxt en even gewend aan het idee dat ik er nu echt was. Ook lekker met de kinderen gekletst en 's avonds heerlijk gegeten op het deck. Het was echt prachtig weer. Ik ben rond half tien gaan slapen en was om half vijf alweer wakker! Ik heb lekker rustig aangedaan en nog wat videos gekeken toen ik op zeven uur ging ontbijten. Ik had onwijs zin in een broodje kaas. Even wat 'normaals' na al die gekke reizen en verschillende soorten eten. Het is hier dus niet zo normaal om brood te eten blijkt? Ze eten veel warm tussen de middag, wat ik niet gewend ben en dus niet zoveel hoef. Ook hou ik gewoon onwijs van brood en dipjes. Ik was erg bang dat ze hier geen dipjes zouden hebben maaaaaaaar...... ik heb dipjes gevonden! En ze zijn nog lekker ook. Het brood is wel echt anders. Het is van dat brood dat je weken kan laten staan zonder dat het bederft. Wat wij in Nederland gewoon brood vinden noemen ze hier 'fancy bread'. Ik had een baguette gekocht maar zelfs dat is niet echt hetzelfde, maar komt wel in de buurt. Ik eet veel bagels en toast, daar is dat brood dan wel weer lekker voor.

Ik ben al een paar dagen op rij naar het centrum van de stad gereden. Om te oefenen en wat spullen te kopen die ik nog nodig had. Zoals een warme trui en dikke sokken... Ze hebben hier namelijk geen centrale verwarming in de huizen maar een kachel. Het word dus niet zo snel warm in huizen. Ik heb maar 1 goede warme trui mee dus daar moest echt wel wat bij. Ook lekkere warmen sokken, allemaal gekocht in de mountain store! Haha, ik dacht dat moet goede kwaliteit zijn. Ze rijden hier aan de linkerkant van de weg, dat gaat beter dan ik had gedacht. Je moet het vooral gewoon doen. Het grootste probleem zijn mijn ruitenwissers en knipperlicht. Deze zitten dus ook andersom. Elke keer als ik wil afslaan, zet ik de ruitenwissers aan, wat er best dom uitziet als het niet regent. Maar zelfs dit gaat al beter.

Er werd hier ook aan mij gevraagd of ik van hiken hield? Ik antwoordde dat ik uit Nederland kom dus dat ik dat eigenlijk nog nooit gedaan heb. Toen we schoenen gingen aandoen vroeg ze of ik geen bergschoenen meehad, toen voelde ik al dat het waarschijnlijk niks voor mij zou zijn. Ik heb het welgeteld 20 minuten volgehouden, toen zei ik dat ik echt even moest gaan zitten. Ik schaamde mij dood maar ik was aan het hijgen alsof ik net een booty les van 60 minuten had gedaan en we waren nog lang niet eens op de helft. Het is hier namelijk zo stijl, vooral het bos naast het huis. Op sommige plekken moest ik mij echt goed concentreren zodat ik niet weer naar beneden gleed. You get the picture. Niet erg flatterend maar goed, ik heb andere kwaliteiten zeggen we dan maar. Ik heb wel wat gave foto's gemaakt, al moet ik zeggen dat waar je ook kijkt hier, alles ansichtkaart waardig is.

Ik slaap elke dag om 21:00 en ben dan rond 5:00 wakker, dan lig ik vaak even wakker en probeer daarna weer even te slapen. Ik merk nu dat de jetlag mij toch een beetje begint in te halen. Vaak ben ik tussen drie en zes echt heel moe, daarna gaat het wel maar ook dan zou ik kunnen slapen als ik ga liggen. Ze zeggen dat het zo'n twee weken kan duren, voor elk uur een dag. Dat zijn er dus twaalf :) Nog een week te gaan dus! Het is op zich niet heel erg om dit ritme aan de houden, als ik begin met werken dan moet ik om 8:05 met de kinderen, klaar, lunch ingepakt, ontbeten, aangekleed en wel in de auto zitten naar school. Dat word dus ook vroeg op staan.

Als ik dit schrijf zit ik aan de eettafel met uitzicht op de stad, dat is toch wel echt het coolste aan dit huis. Ik zal er een foto bij plakken, die kun je bij foto's zien. Ik ga nu lekker mijn thee opdrinken, mijn was opruimen en slapen. Fijne dag allemaal!

Liefs Roby

Reacties

Reacties

Clementtiene

Leuk om zo een beetje mee te kunnen leven/lezen ?

Stephanie

Oh wat leuk zeg…
En minder conditie zit in de familie hoor??
En super uitzicht ?

Judith

Mooi hoor. Lekker even op je gemak. Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!